10 tipů jak na marketing školy

Karel KomínekMarketingové tipy

než zazvoní

Lepší nábor = více studentů. Přes 10 let zkoumáme školy a jejich uchazeče. Se školami si předáváme poznatky – učíme je a zároveň se učíme od nich. Nyní Vám přinášíme 10 praktických a v praxi osvědčených tipů pro zlepšení marketingu Vaší školy. 

1. Alokujte své omezené zdroje efektivně

Vytvořte si „konverzní trychtýř“ pro vaši školu. Kde vám odpadává nejkritičtější část studentů? Mezi DOD a přihláškou? Nebo mezi přihláškou a zápisem? Či snad mezi zápisem a nástupem? Zjistěte, kde je nejslabší místo vašeho náboru a na to se zaměřte.

2. Zkuste Facebook

99 % deváťáků jej používá. Většina z nich denně. Vy tam ještě nejste? Pronikněte do přirozeného prostředí uchazečů. A Facebook mohou spravovat i stávající studenti (dokonce je to vhodnější). Nezapomeňte však na to, že Facebook je jen doplněk řádné kampaně.

3. Najděte nové školy

Zdají se vám zdroje ve vaší standardní spádové oblasti vyčerpané? A už jste se podívali za její hranice? Možná v sousedním okrese chybí škola vašeho typu. Použijte naši mapu všech středních a základních škol a zjistěte to na naší mapě škol.

4. Ať se k vám těší

Čekat na studenty do září se nemusí vyplatit. Přestože k vám podají zápisový lístek, mohou se ještě rozhodnout pro vaši konkurenci. Uspořádejte pro nové studenty nezapomenutelný seznamovací večírek nebo kurz. Udržíte jejich zájem, seznámíte je se spolužáky. Budou se mít na co těšit po zbytek prázdnin.

5. Mají se odvolat? Tak jim to řekněte

U mnoha studentů, kteří skončí pod čarou, převládne nejistota a strach, že nejsou pro vaši školu dost dobří. Přitom vy o ně stojíte. Dejte jim to najevo. Zavolejte jim, pošlete dopis, e-mail nebo SMS.

6. Nekončete dnem otevřených dveří

Polovina škol končí své propagační aktivity dnem otevřených dveří. Jak se ale mají uchazeči cítit chtění, když o vás pak tři měsíce neuslyší? Ozvěte se jim v období, kdy podávají přihlášky. Je to prosté – po celou dobu se zajímejte o uchazeče aktivně.

7. DOD není jediná akce

Záminek pro návštěvu vaší školy může být spousta. Kroužek, veletrh, den řemesel, výstava, koncert, módní přehlídka, turnaj v piškvorkách. Je to jen na vás. Čím více žáků do vaší školy dostanete a čím lépe se tam budou cítit, s tím větším množstvím uchazečů můžete počítat.

8. Zapojte studenty

Studenti jsou šikovní a levní. Dejte jim důvěru. Nechte je natočit videoklip, vytvořit plakát, uspořádat zábavné odpoledne, vést raperský kroužek. Vyšlete je přednášet o vaší škole na jejich základní školy. Umocníte tím objem svých propagačních aktivit, aniž byste odváděli učitelský sbor od práce.

9. Optimalizujte web a reklamu ve vyhledávání

Když uchazeči a jejich rodiče zadají do vyhledávače dotaz na typ školy ve vaší oblasti (například „gymnázium Písek“), vyjedete na prvním místě? Nebo aspoň na první stránce? Jestli ne, přicházíte o potenciální uchazeče.

10. Vzdělávejte své marketingové pracovníky

Vývoj demografické křivky se v následujících pěti letech nezlepší. Společně se sílící konkurencí mezi školami lze předpokládat i stále ostřejší „přetahování“ uchazečů. V tomto boji zvítězí ti připravenější. Rádi vám s přípravou a pomůžeme. Přihlaste vaše marketingové pracovníky do Akademie Než zazvoní, kde je naučíme vše, co o marketingu středních škol víme. Nic lepšího na českém trhu nenajdete.

Přihlašte se na Akademii Než zazvoní

Ucelený program pro členy náborového týmu speciálně navrženy pro potřeby středních škol. Provedeme Vás celým náborem od začátku školního roku až po vyhodnocení kampaně.

Více informací o Akademii