7 kreativních tipů pro den otevřených dveří

Aneta KošíkováMarketingové tipy

než zazvoní

Všechny střední školy pořádají Den otevřených dveří; 88 % z nich ve více než jednom termínu. Zároveň z výzkumů vychází, že DOD je největší příležitost k přesvědčení uchazečů, aby k vám podali přihlášku. Ale taky se na něm dá všechno zkazit, byť i drobným nedostatkem. Přečtěte si sedm tipů, jak zefektivnit váš DOD a získat tak více studentů do vašich lavic.

1. Neztrácejte kontakt

62 % škol nesbírá kontakty na návštěvníky a 77 % se jim po skončení DOD už nikdy neozve. Jak ale máte chtít po žácích a rodičích, aby k vám podali přihlášku, když o ně od DOD do 15. března – což může být i půl roku – vůbec neprojevíte zájem?

Zůstaňte s nimi ve styku. Poděkujte jim za návštěvu, zvěte je na akce školy, posílejte jim užitečné informace a argumenty pro to, aby se rozhodli právě pro vás.

2. Načasujte DOD na správné dny

Prověřte kalendáře největší konkurence a vyhněte se kolidujícím termínům. Rozprostřete více dnů otevřených dveří do různých dnů v týdnu. Uspořádejte DOD ve všední den i o víkendu. Aby se mohli dostavit jak žáci, kteří se chtějí ulít z vyučování, tak rodiče, kteří celý týden pracují.

3. Využijte vaše současné studenty

Vaši současní studenti mohou být nejen skvělí průvodci, uvaděči, hostesky a „křoví“. Můžete je přímo zapojit do zvýšení počtu návštěvníků. Co takhle udělat soutěž, ve které vyhrává ten student, který přivede na DOD nejvíce návštěvníků – svých mladších kamarádů?

4. DOD je zážitek. Není? Měl by být

Den otevřených dveří je často to jediné, co si po uchazeč po letech z vaší komunikace pamatuje. Není to leták. Ani web.

Udělejte z DOD nezapomenutelný zážitek. Nepředstavujte jen nudně učebny a fakta. Připravte doprovodný program. Zapojte návštěvníky do akce. Turnaj v piškvorkách, grilovačka, destrukce automobilu, vystoupení roztleskávaček. Prostě cokoliv se hodí k vaší škole, zanechá dobrý dojem a dá vám náskok před konkurencí.

5. Rozšiřte DOD za území vaší školy

Vše se nemusí odehrávat jen uvnitř areálu vaší školy. Máte partnerské firmy? Domluvte si tam exkurzi. Jste gymnázium a nemáte průmyslový komplex ke chlubení? Nevadí. Domluvte se s lokálními novinami a vezměte účastníky tam. Elektrárny, nemocnice, divadla, doly, lázně, hotely, kasárna, rádia… Stačí zvednout telefon a domluvit se s ředitelem (nebo vaším absolventem).

6. Připravte se, jak nejlépe můžete

Neponechtejte nic náhodě. Využijte našich zkušeností s ostatními školami a s marketingovými technikami. Přijďte ne školení Než zazvoní Den otevřených srdcí.

Dozvíte se, jak získat na DOD co nejvíce návštěvníků, jak z návštěvníků co nejefektivněji udělat zájemce o studium a jak následnou komunikací s nimi získat co nejvíce přihlášek.

7. Zjistěte své slabé stránky a odhalte triky konkurence ve vašem regionu

Člověk sám pro stromy nevidí les. Poslechněte si názor z venku. Přijdeme na váš den otevřených dveří a prověříme jeho kvalitu od začátku až do konce a do nejmenších detailů. Vyznají se u vás návštěvníci? Nejsou na ně učitelé nerudní? Dozvídají se vše potřebné? Co na ně udělalo nejlepší a co nejhorší dojem? To vše pro vás zjistíme.

Odevzdáme vám sepsaný audit vašeho DOD, kde se zaměřujeme na dvacet oblastí, a doporučíme vám, co zlepšit. Váš první DOD nemusí být dokonalý, ale když nám napíšete, ten druhý už bude mnohem lepší.

Nebo nás pošlete na dny otevřených dveří vaší konkurence. Podrobně vám sepíšeme, v čem jsou dobří, a uvidíte, v čem byste se u nich mohli inspirovat.