7 tipů jak na školní web, který zaujme

Aneta KošíkováMarketingové tipy, Novinky

Uchazeči až na prvním místě

Školní web má prodávat – školu uchazečům. Potřeby vašich studentů musíte vzít do úvahy, ale rozhodně by neměly být upřednostněny. Některé školy ovšem vytvářejí web tak, aby se snadno používal zejména učitelům. Velká chyba.

Web není náklad, ale investice

Dobrý web si na sebe sám vydělá. Můžete sice koupit omezené řešení za 10 000 Kč, ale takový web pravděpodobně odradí minimálně několik studentů každý rok. Vy tak každoročně přicházíte o vyšší desítky tisíc, které vám mohl přinést kvalitně postavený web.

Až 25 % uchazečů odradí, když se jim web nebude líbit

Čtvrtinu návštěvníků odradí, když web nebude vypadat hezky a více než polovinu, když na webu nenajdou informace, které hledají. Vzhled není podružný. Nechte si vytvořit grafický manuál a dejte všem vašim výstupům profesionální vzhled.

Nesprávně postavená poptávka vyjde draho

Naprogramovat web a dodat funkční stránky je až závěrečnou částí kvalitně postavených webů. Předchází jim týdny shromažďování informací o potřebách uživatelů webu, textování obsahu a vytváření struktury stránek i navigace.

Špatný dodavatel dodá špatný web

Škola prodává specifický druh služby. Pokud váš dodavatel webu před chvíli stavěl eshop pro pračky a poté web místního řemeslníka, je velká šance, že k tvorbě vašich stránek přistoupí šablonovitě. V nejhorším dostanete převlečený eshop.

Vyhněte se závislosti na jedné firmě

Chtějte web na osvědčených otevřených řešeních kompletně ve své správě. Musíte mít možnost stránky sami libovolně měnit a ne se spoléhat na pomoc dodavatele za 850 Kč na hodinu. Odmítněte závislost na jedné konkrétní firmě!

Dobrý dodavatel vyžaduje spolupráci

Postavit dobrý web není úkol na pár dní. Dobrý dodavatel od vás bude požadovat spolupráci – bude s vámi mluvit, prohlížet fotky, pročítat almanachy a studovat konkurenci. Připravte se na to, že postavit web je společným projektem pro obě strany.


Chcete se dozvědět více o tom, jak zadat dodavateli přípravu kvalitního webu po grafické i uživatelské stránce? Přihlaste se na školení Jak na školní web, které se koná v těchto termínech:

Ostrava 29. 5. 9:30
Brno 30. 5. 9:30
Praha 31. 5. 9:30

Více informací o školení, ukázkové slajdy a přihlášku najdete zde.

Přihlaste se na školení

Web je první bod, kde se s vámi potkají uchazeči a zároveň největší náklad ve školním marketingu. Ujistěte se, že vše děláte správně!