Návod krok za krokem: jak na Den otevřených dveří na Facebooku?

Jakub RohMarketingové tipy

Správně vytvořená facebooková událost vám může přinést tisíce lidí zadarmo, nebo za pár korun. Podívejte se, jak správně nastavit událost tak, aby ji Facebook sám doporučoval ostatním a přilákal tak vaše žáky!

Cílová skupina Dne otevřených dveří je relativně úzce vymezená – reálným stavem je, že celá tato skupina je na Facebooku a většina z této skupiny Facebook používá denně.

Mít svou stránku na Facebooku už nestačí – potřebujete s vaší komunitou proaktivně komunikovat. A Den otevřených dveří je vynikající možností, jak tuto komunikaci začít. Facebookové Události jsou jednoznačně nejlepší volbou, jak se na Facebooku ukázat.

Vytvořte a optimalizujte událost

Událost zásadně tvořte ze školní stránky, ne z osobního profilu (body 1 a 2), jinak by nebyla spojená se školou. Napište krátký a jasný název, protože text do 30 znaků se bude zobrazovat správně i na mobilních zařízeních (bod 4). Jako místo konání označte vaši školu a správně vyplňte datum (body 5 a 6).

Popis (bod 7) je místo, kde se můžete odlišit od konkurenčních škol. Buďte konkrétní (vyzkoušej si tisk na naší 3D tiskárně), optimističtí (účasti nebudeš litovat!) a přidejte návštěvníkům hodnotu (vyfoť se v naší „fotobudce“ a odnes si fotku jako památku!). Buďte upřímní, zábavní a prostě ukažte, jaká vaše škola je. Pamatujte na to, že to budou číst uchazeči – děti ze základních škol. Proto se vyhněte formálnímu jazyku a nudným souvětím. Jako klíčová slova uveďte taková, která jsou pro váš Den otevřených dveří relevantní. Návštěvníci je neuvidí, ale Facebook bude na jejich základě doporučovat tuto událost.

Zaškrtněte vstupné je zdarma a „vhodné pro děti” (bod 8), URL pro vstupenky dejte odkaz na svůj web, ideálně na stránku s pozvánkou na DoD (bod 9). Ponechejte volbu “příspěvky může přidávat každý” a klikněte na příspěvek (bod 10). Vaše událost je na světě!

Úvodní fotka je půl úspěchu

Na fotce si musíte dát záležet. Hledejte něco unikátního, co váš DOD nabídne, nebo vytvořte jednoduchou grafiku. Použijte rozlišení 1920×1080 a na fotku umístěte tu nejdůležitější informaci (může se jednat například o nosný prvek akce – „vyzkoušíš si virtuální realitu!“, název školy či akce, návštěvu známe osobnosti či údernou výzvu akci „přijď si vybrat budoucnost!“)

Proč je fotka tak důležitá? Je to prvek, který uvidí všichni, kdo se o události dozvídají poprvé – kamarádi těch, kteří se zúčastní, vaši fanoušci, kterým událost nasdílíte. Fotka upoutává pozornost a vy ji musíte získat.

Nasdílejte událost na školním Facebooku. Pozvěte současné studenty (skrze osobní profily nebo je osobně požádejte, ať se do události přidají a pozvou ostatní). Napište na Facebook základních škol, ať vám událost nasdílejí a sdílejte událost i na svém osobním profilu. Vždy však přidejte krátký popisek toho, proč událost sdílíte (budete tam? Je tam možnost něco zažít?).

Spolupracujete s firmami? Požádejte je, ať událost sdílí. Nic je to nestojí, vy jim dáte obsah.

Pracujte s účastníky události

Zájemce o událost už jste zaujali – jak je ale udržet a opravdu je dostat na DOD? Podporujte je a komunikujte s nimi. Událost nestačí jen vytvořit a poté na ni zapomenout. Jedná se o jeden z kanálů komunikace na Facebooku a vyžaduje tedy stejné plánování, jako vaše stránka. Odpovídejte na jejich dotazy a jednou za týden jim přineste novinky, nebo postupně odhalujte program. Nebo pro ně udělejte soutěž. Nabídněte jim, že každý, kdo je v události a přijde na DOD, dostane čokoládu. Máte v události hromadu zájemců o studium – držte si je.

Reklama na Facebooku je pro tento účel velmi levná a velmi přesná. Za několik desítek či pár stovek korun můžete oslovit tisíce lidí ve vaší oblasti. Vyberete si oblast, věk či zájmy, nastavíte rozpočet a dejte všem uchazečům informaci, že pro ně chystáte super akci.

Jak nastavit propagaci?

Ve vaší události klikněte na „Propagovat událost“ (bod 1) a otevře se vám nové okno, kde v levé části nastavíte svoji propagaci a v pravé části je náhled toho, jak bude vypadat vaše sponzorovaná událost. Zvolte variantu „oslovte více lidí“ (bod 2).

Dalším důležitým krokem je nastavení „okruhu uživatelů“, tj. uživatelů Facebooku, kterým se reklama bude zobrazovat. Zde existuje skutečně mnoho možností, jak tento okruh vybrat. Segmentovat uživatele můžete podle pohlaví, věku, lokality, demografických údajů či zájmů.

V naší vzorové kampani jsme zacílili na uživatele žijící v Brně a okolí ve věku 13-45 let (chtěli jsme oslovit děti i rodiče). Dále jsme nastavili, že chceme, aby se reklama zobrazovala rodičům teenagerů, úroveň vzdělání základní školy a zájmy střední školy a gymnázia. Reklama se zobrazí všem uživatelům, kteří splní alespoň jednu z těchto podmínek. Cílení pro Vaši školu může být podobné, ale také zcela jiné! Vždy se můžete poradit s odborníky nebo experimentovat. Musíte ale vždy vybrat zacílení – propagovat událost fanouškům stránky je nesmysl, neboť se většinou jedná o Vaše současné studenty a jejich rodiče.

Poslední krokem je už jen nastavení rozpočtu a trvání. Facebook vám poskytne odhadovaný počet oslovených lidí a můžete začít propagovat!

Chcete se dozvědět jak udělat nezapomenutelné DOD?

Přijďte na naše školení Den otevřených srdcí, a my Vám ukážeme jak naplánovat váš den D jako zážitek, na který se nezapomíná.


Chcete se dozvědět více o tom, jak dostat co nejvíce budoucích prváků na Váš Den otevřených dveří a jak z tohoto dne udělat nezapomenutelný zážitek? Přihlaste se na školení Den otevřených srdcí, které se koná v těchto termínech:

Ostrava 9. 10. 9:30
Brno 10. 10. 9:30
Praha 11. 10. 9:30

Více informací o školení, ukázkové slajdy a přihlášku najdete zde.