Jak se správně propagovat na veletrzích?

Aneta KošíkováMarketingové tipy

než zazvoní

Než zazvoní přináší středním školám rady a tipy, jak se správně a efektivně propagovat na veletrzích. Veletrhy jsou pro většinu škol každoroční povinností, a proto jsme se rozhodli sepsat několik postřehů, které vychází z osobních návštěv veletrhů po celé České republice, z diskuzí s učiteli a marketingových průzkumů.

Moje škola a veletrh

Školám jistě vrtá v hlavě otázka, jak stěžejní je tato událost v celém náboru právě pro jejich školu. Jak to zjistit? Rychlým a levným zdrojem informací je průzkum mezi současnými prváky. Některé školy navštěvují i desítky veletrhů v naději, že se jim konečně naplní celé třídy, a nechají tak na nich mnoho peněz a času. Možná zjistíte, že z některých okresů, kde se už roky škola veletrhů a výstav účastní, nepřichází žádní nebo skoro žádní žáci.

Vyřiďte konkurenci

Před veletrhem se určitě hodí i zjistit, jakým způsobem se propaguje konkurence a jestli vaše materiály již nepotřebují ruku profesionála. Je dobré se umět od konkurence odlišit. Ujistěte se, že máte jednotnou komunikaci a váš stánek navenek působí přesně tak, jak by měl.

Vylaďte si kalendář

Pokud to jen trošku jde, zařaďte DOD po veletrhu. Všimli jsme si, že termín DOD je často před veletrhem, anebo naopak pozdě po něm, případně je dokonce ve stejný den, což je obrovská škoda. Rovněž pokud plánujete jakoukoliv zajímavou akci nebo se bude na vaší škole něco dít, pohlídejte si návaznosti a při jedné akci zvěte srdečně na tu další.

Sbírejte kontakty

Z cílů jsou nejodvážnější, ale zároveň nejdůležitější právě kontakty. Vhodnou formou lze získat např. emaily, na které návštěvníkům po veletrhu přistane ve schránce sdělení. Po jeho přečtení si na školu znovu vzpomenou a možná dostanou i chuť se podívat na web, přijít na den otevřených dveří ba se dokonce přihlásit.

Přizpůsobte své vystupování

Pokud jste již prezentačním profíkem, tak pro vás nebude překvapením, že zatímco odpoledne na veletrh zavítají spíše rodiče, dopoledne chodí celé třídy. Teenageři v tento čas spíše uvítají vaši méně formální stránku. Radši také stůjte alespoň částečně před stánkem, mnoho škol vytváří fyzické bariéry mezi sebou a hlavním proudem davu, a tak žáci stánek často minou.

Jak na letáčky

Obecně se dá říci, že leták by měl obsahovat to nejdůležitější. Mnoho z nich ale v praxi obsahuje příliš textu. Snaha zachytit co nejvíce informací je pochopitelná, ale uchazeč se potřebuje rychle zorientovat. Letáček by měl zaujmout na první pohled. V prvé řadě by na něm měly stát heslovité důvody, proč by měl uchazeč studovat právě u vás. Dále motto školy a odkazy na web a Facebook. V žádném případě pak na letáčku nesmí chybět datum Dne otevřených dveří.

Dobře vybraný veletrh, kvalitní a zajímavá prezentace školy, milí učitelé a dobře naplánované termíny akcí ve škole Vám mohou zajistit vysoké počty přihlášek. A proto je důležité veletrhy nepodceňovat a dostatečně se na ně připravit.