Jak udržet zájem uchazečů? 5 v praxi ověřených tipů

Karel KomínekMarketingové tipy

než zazvoní

Deváťáci již své přihlášky podali, ovšem do září uplyne ještě mnoho času. Některé školy mile překvapil počet zájemců o studium, avšak ani v této chvíli nemají vyhráno, jsou totiž teprve na počátku cesty udržení uchazečů až do září. Jiné školy naopak zklamal nízký počet přihlášek, a navíc o žáky mohou stále lehce přijít. K zasednutí žáků do školních lavic je zapotřebí ještě mnoho práce. Nezapomeňte, že deváťáci si podávali dvě přihlášky – přesvědčíte je, že mají dát přednost Vaší škole. Než zazvoní přináší pět v praxi osvědčených tipů, které Vám pomohou v úsilí neztratit ani jednoho žáka. 

1. Poděkujte za přihlášku
Dejte uchazečům najevo, že o ně stojíte. Všem přihlášeným školy již nyní posílají dopisy – buď o prominutí přijímacích zkoušek, nebo s informacemi o termínu jejich konání. Přiložte k oficialitám i lidské sdělení o tom, jak jsou pro vás žáci důležití.

2. Upravte web, aby uchazeči co nejsnadněji našli to, co potřebují
Školní web je váš hlavní prodejní kanál a uchazeči jsou vaši zákazníci. Usnadněte jim jejich cestu na vaši školu a upravte web tak, aby uchazeči našli co nejsnadněji informace o přijímacím řízení: datum, čas, minutový rozpis či testy z minula.

3. Udělejte z přijímaček co nejpříjemnější zážitek
Že je to hloupost? Lidé se nerozhodují racionálně, ale na základě pocitů. Využijte toho. Poskytněte uchazečům harmonogram přijímaček, tužku s logem nebo vodu v PET lahvi. Usmívejte se a označte cestu do třídy.

4. Využijte oznámení výsledků
Těm, kteří se dostali, pošlete písemnou gratulaci podepsanou ředitelem. Těm méně úspěšným přiložte k oznámení leták s informacemi, jak dále postupovat. Má smysl se odvolávat? Bude další kolo přijímaček? Ujistěte se, že všichni zájemci o studium mají správné informace.

5. Zůstaňte v kontaktu. Napořád
Od každého uchazeče nebo i pouhého návštěvníka dní otevřených dveří se snažte získat co nejvíce kontaktů. Jen pozor – emaily čtou častěji rodiče než děti. Upravte podle toho svou strategii: rodičům pošlete e-mail, dětem zase radši SMS. Připomeňte se s termínem přijímací zkoušky, pošlete gratulaci k přijetí nebo zajímavou novinku.

Podáním přihlášky, ba ani zápisového lístku boj o uchazeče nekončí. Konkurence se bude snažit přetáhnout Vaše žáky i o prázdninách. Vyhnout se situaci, kdy na začátku roku učitelé přijdou do poloprázdných tříd, se dá  jediným způsobem – důslednou prací a úsilím o neztracení kontaktu s uchazeči.